3.11.16

Πεπραγμένα και Απολογισμός Δράσης Διοικητικού Συμβουλίου ΠΣΥΥΕΝ (Ιούλιος 2015- Σεπτέμβριος 2016)

Πεπραγμένα και Απολογισμός Δράσης
Διοικητικού Συμβουλίου ΠΣΥΥΕΝ
(Ιούλιος 2015- Σεπτέμβριος 2016)

1.       Ανακοίνωση 03/07/2015 για το Δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου 2015, όπου αναφέραμε χαρακτηριστικά   ότι «ύστερα από 6 χρόνια σκληρής λιτότητας, η οποία ''νομιμοποιήθηκε'' μέσω των μνημονίων και των εφαρμοστικών τους νόμων, ο ελληνικός λαός βρίσκεται μπροστά σε ένα ιστορικό δίλημμα, που θα επηρεάσει την πορεία της χώρας για τις επόμενες δεκαετίες» και καλούσαμε όλους τους συναδέλφους «στον αγώνα για ένα ελεύθερο αύριο χωρίς νέα μνημόνια». Ήταν το δημοψήφισμα όπου το 61,31% του ελληνικού λαού ψήφισε ΟΧΙ και το 38,69% ψήφισε ΝΑΙ και μερικές μέρες αργότερα το ΟΧΙ έγινε ΝΑΙ.

Την ίδια Παρασκευή στις 03/07/2015, το Δ.Σ. του Συλλόγου μας δείχνοντας απαράμιλλη ετοιμότητα κινητοποιήθηκε άμεσα και ξεπερνώντας όλα τα γραφειοκρατικά εμπόδια,  κατάφερε να υπογραφεί και δημοσιευθεί σε ΦΕΚ η επαναπρόσληψη των 12 διαθέσιμων συναδέλφων μας. Ενώ θυμίζουμε ότι έως την τότε τελευταία τακτική γενική συνέλευση που πραγματοποιήθηκε στις 24 Ιουνίου 2015 δεν είχε ξεκινήσει ούτε καν η διαδικασία δέσμευσης των απαραίτητων ποσών στον Κρατικό Προϋπολογισμό και ότι το δημοψήφισμα προκηρύχθηκε στις 28 Ιουνίου 2015 και διεξήχθη μόλις μια εβδομάδα αργότερα.


2.       Στις 28/8/2015 προκηρύχθηκαν εκλογές για τις 20/09/2015, οπότε και ανέλαβε υπηρεσιακή κυβέρνηση με Υπουργό Ναυτιλίας το Χρήστο Ζώη. Την παραμονή των εθνικών εκλογών της 20/09/2015 και συγκεκριμένα στις 17/09/2015 εκδόθηκε νέα ανακοίνωση του ΔΣ του Συλλόγου,  όπως εκδίδεται παραδοσιακά σε όλες τις εκλογικές αναμετρήσεις των τελευταίων χρόνων, με τον χαρακτηριστικό τίτλο «Έργα και Ημέρες της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στο Υπουργείο Ναυτιλίας (Ιανουάριος 2015-Αύγουστος 2015).

3.       Στις 28/9/2015 εκδίδεται νέα ανακοίνωση του Συλλόγου μας για τις εκλογές για την ανάδειξη των αιρετών εκπροσώπων μας στα Υπηρεσιακά Συμβούλια (3/10/2015), μετά την πραξικοπηματική διακοπή των εκλογών του Νοεμβρίου του 2014 από την προηγούμενη κυβέρνηση. Έναν ολόκληρο χρόνο δεν είχαμε εκπροσώπηση στα Υπηρεσιακά μας Συμβούλια και μάλιστα για να είναι δυνατή η πραγματοποίηση των εκλογών και για να μην αναβληθούν εκ νέου ο Σύλλογος μας ανέλαβε τα έξοδα εκτύπωσης των ψηφοδελτίων, ενώ η συγκεκριμένη δαπάνη θα έπρεπε να καλυφθεί από τον Κρατικό Προϋπολογισμό.

  1. Συνδικαλιστική Αλληλεγγύη ΠΣΥΥΕΝ
-          Το Σάββατο  10/10/2015 ο Σύλλογος μας στα πλαίσια των κινητοποιήσεων της Ομοσπονδίας συμμετείχε στο συλλαλητήριο και στην πορεία διαμαρτυρίας του δήμου που εδρεύει το Υπουργείο μας, δηλαδή στις κινητοποιήσεις του Δήμου Δραπετσώνας κατά της πώλησης του ΟΛΠ  και στις 22/10/2015 συμμετείχε στη στάση εργασίας της ΠΟΥΕΝ, με την οποία στηρίχθηκαν οι απεργιακές κινητοποιήσεις της ΟΜΥΛΕ κατά της πώλησης του ΟΛΠ.
-          Στις 3/11/2015 ο Σύλλογος μας συμμετείχε στην απεργιακή κινητοποίηση και συγκέντρωση διαμαρτυρίας της ΠΟΥΕΝ κατά της κατάργησης του ΝΑΤ-ΚΕΑΝ. Οι απεργιακές κινητοποιήσεις της ΠΟΥΕΝ ξεκίνησαν στις 2/11/2015 και ήταν επαναλαμβανόμενες 48ωρες, διήρκεσαν πέραν των 10 ημερών και κορυφώθηκαν την 12/11/2015, ημέρα Πανεργατικής Πανελλαδικής Απεργίας. Συγκεκριμένα, στην Πανεργατική Πανελλαδική Απεργία της 12/11/2015 ο Σύλλογος μας, στα πλαίσια της ΠΟΥΕΝ και σε συνεργασία με Σωματεία της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, κάλεσε και συμμετείχε σε απεργιακές κινητοποιήσεις στην πόλη του Πειραιά με στόχο την αφύπνιση της περαιώτικης κοινωνίας τόσο στο θέμα της πώλησης του ΟΛΠ, όσο και στο θέμα της κατάργησης του ΝΑΤ-ΚΕΑΝ.

-          Οι απεργιακές κινητοποιήσεις της ΠΟΥΕΝ κατά της κατάργησης του ΝΑΤ-ΚΕΑΝ εκκίνησαν ξανά με το νέο έτος, δηλαδή στις αρχές Ιανουαρίου 2016 και συνεχίσθηκαν με 48ωρες επαναλαμβανόμενες. Στις εν λόγω κινητοποιήσεις τα μέλη του ΔΣ του Συλλόγου μας συμμετείχαν ενεργά, στηρίζοντας τον αγώνα του Συλλόγου των Εργαζομένων του ΝΑΤ.

5.       Στις 9/2/2016 το ΔΣ του Συλλόγου μας εξέδωσε ανακοίνωση για τη χορήγηση καρτών απεριορίστων διαδρομών για όλα τα συγκοινωνιακά μέσα του ΟΑΣΑ, στα πλαίσια της συμφωνίας  ΑΔΕΔΥ-ΟΑΣΑ και για πρώτη φορά, εξυπηρετήθηκαν μέσω του ΔΣ του Συλλόγου μας 20 περίπου συνάδελφοι, οι οποίοι και παρέλαβαν αντίστοιχο αριθμό καρτών.

6.       Στις 18/2/2016 πραγματοποιήθηκε η ετήσια κοπή πίτας του Συλλόγου μας, η οποία πέραν της εορταστικής διάστασής της για την υποδοχή του νέου έτους, αποτελεί ευκαιρία για το Σύλλογο μας παρουσία όλων των μελών του να απευθυνθεί και να επικοινωνήσει τις προτεραιότητες και διεκδικήσεις του απευθείας στον Υπουργό και στην λοιπή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου (κ.κ.ΓΓ και ΓΓΛΛΠΝΕ), καθώς και στους βουλευτές όλων των κομμάτων της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά. Προσπάθεια μας σε αυτή την εκδήλωση είναι τόσο η ενίσχυση των δεσμών και της επικοινωνίας  των μελών μας, αλλά και η δέσμευση της πολιτικής ηγεσίας, παρουσία όλων των μελών μας, σε συγκεκριμένες δράσεις και προτεραιότητες.

7.       Στις 4/3/2016 πραγματοποιήθηκε έκτακτη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου μας με κύριο θέμα την ενημέρωση των μελών μας για τη δικαστική διεκδίκηση του επιδόματος των 176€, απευθείας από το δικηγόρο κ. Σπυρίδωνα που είχε αναλάβει την εκπροσώπηση των συναδέλφων στα δικαστήρια. Στα πλαίσια της εν λόγω συνέλευσης εκδόθηκαν με ομόφωνη απόφαση δύο ψηφίσματα:
-          Το πρώτο ψήφισμα αφορούσε στην προσφορά αλληλεγγύης χρηματικού ποσού για αγορά προϊόντων άμεσης ανάγκης για τους πρόσφυγες, ενώ
-          το δεύτερο ψήφισμα αφορούσε στην Οργάνωση και Στελέχωση των Υπηρεσιών του Υπουργείου, με το οποίο κλήθηκε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να συστήσει επιτροπή για τον οργανισμό, να καλύψει  άμεσα τις κενές οργανικές θέσεις του πολιτικού προσωπικού με μετατάξεις και τις λοιπές ανάγκες των υπηρεσιών με αποσπάσεις και τέλος να προκηρύξει τη θέση του Γενικού Διευθυντή Οικονομικών Υπηρεσιών, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.4369/2016.

Αποτελέσματα που πετύχαμε έως σήμερα:
-          Σύσταση ομάδας εργασίας για τον οργανισμό, 
-          Προσκλήσεις μετατάξεων και αποσπάσεων

8.       Στις 10/3/2016 εκδόθηκε Ανακοίνωση- Κάλεσμα για αποστολή απόψεων για το Νέο Οργανισμό του Υπουργείου και συγκεκριμένα σχετικά με την οργάνωση και τις αρμοδιότητες των υπηρεσιών:

-  του Υπουργείου, συμπεριλαμβανομένων των αρμοδιοτήτων παραγωγικού αντικειμένου που υπάγονται στο Αρχηγείο ΛΣ-ΕΛΑΚΤ (Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων, Ναυτική Εκπαίδευση, Ναυτική Εργασία, Θαλάσσιες Συγκοινωνίες, Ποντοπόρος Ναυτιλία κ.α.) και  

-          της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, συμπεριλαμβανομένων των αρμοδιοτήτων που έχουν μεταφερθεί στη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων και των αρμοδιοτήτων που τυχόν μεταφερθούν στις Δημόσιες Αρχές Λιμένων.

 Την 1/8/2016 ζητήθηκαν εκ νέου απόψεις από τα μέλη του Συλλόγου μας μέσω ανακοίνωσης της ΠΟΥΕΝ που εκπροσωπείται στην Ομάδα Εργασίας για την Αναδιοργάνωση του Οργανισμού του ΥΝΑ.

9.       Στις 28/4/2016 Μεγάλη Πέμπτη αναρτήθηκε προς δημόσια διαβούλευση στο διαδικτυακό τόπο opengov.gr  Νομοσχέδιο με θέμα «Μεταρρύθμιση του Συστήματος Εποπτείας και Ελέγχου του Λιμενικού Συστήματος και άλλες διατάξεις», με προθεσμία διαβούλευσης έως την Παρασκευή του Πάσχα 6/5/2016, δηλαδή με συνολικό χρόνο διαβούλευσης μίας εβδομάδας, που πέραν των 5 επίσημων αργιών (συμπεριλαμβάνεται η πρωτομαγιά) μεγάλο μέρος των συναδέλφων βρισκόταν σε κανονική άδεια. Το ΔΣ δείχνοντας άμεση ετοιμότητα και προς δυσάρεστη έκπληξη της πολιτικής ηγεσίας κινητοποιήθηκε άμεσα και σε συνεργασία με συναδέλφους που υπηρετούν στη ΓΓΛΛΠΝΕ κατάφερε μέσα σε τρεις εργάσιμες ημέρες να καταθέσει ολοκληρωμένες απόψεις τόσο επί της αρχής, όσο και επί των επιμέρους άρθρων του Νομοσχεδίου.  

Κύριες παρατηρήσεις μας επί του Νομοσχεδίου ήταν:
α) η αντίθεση μας:
- στην πλήρη ανεξαρτητοποίηση της Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ), η οποία έγινε επίσημα Ανεξάρτητη Αρχή, ενώ έως τότε ήταν ένα ιδιότυπο διοικητικό μόρφωμα υπαγόμενο στο Υπουργείο
- στην ανάθεση στη ΡΑΛ κανονιστικών αρμοδιοτήτων και συγκεκριμένα κρατικών αρμοδιοτήτων εποπτείας και ελέγχου όλων των ελληνικών λιμένων της χώρας. 
- στη δημιουργία της νέας Δημόσιας Αρχής Λιμένων, η οποία χαρακτηριζόταν ως «αποκεντρωμένη, αυτοτελή και ανεξάρτητη», χωρίς ρητή αναφορά σε συγκεκριμένες αρμοδιότητες, γεγονός απαράδεκτο από διοικητικής, νομικής και οικονομικής απόψεως.

και

β) η αντιπρότασή μας, ως ύστατη προσπάθεια διατήρησης κάποιου βαθμού κρατικής κυριαρχίας επί των ελληνικών λιμένων που ξεπουλιούνταν τάχιστα:
- για διατήρηση όλων των κανονιστικών, ρυθμιστικών, εποπτικών και ελεγκτικών αρμοδιοτήτων επί των λιμένων της χώρας στη ΓΓΛΛΠΝΕ, η οποία αποτελούσε έως τότε τη μοναδική αρμόδια κρατική υπηρεσία,
- για μεταφορά των αρμοδιοτήτων δημοσιογενούς φύσης που τυχόν ασκούνταν από τους δημόσιους ΟΛΠ και ΟΛΘ  στη ΓΓΛΛΠΝΕ και αντί να ιδρυθεί μια νέα ανεξάρτητη ΔΑΛ που θα έχει Διοικητικό Συμβούλιο και Γενική Διεύθυνση να δημιουργηθεί μια νέα Διεύθυνση στη ΓΓΛΠΝΕ, η οποία επιπλέον θα κόστιζε σαφώς λιγότερο.

Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ όμως για άλλη μια φορά μας αιφνιδίασε και έντρομη μπροστά στα σχόλια που κατατέθηκαν, αποφάσισε να σπάσει το νομοσχέδιο και να καταθέσει μόνο τις επίμαχες διατάξεις  για τη ΡΑΛ και τη ΔΑΛ μαζί με το πολυνομοσχέδιο για τα προαπαιτούμενα για το κλείσιμο της τότε αξιολόγησης. Δηλαδή οι διατάξεις για τη ΡΑΛ και ΔΑΛ μπήκαν στη Βουλή με τη διαδικασία του κατεπείγοντος μαζί με την αύξηση του ΦΠΑ, τη ρύθμιση των κόκκινων δανείων , τον αυτόματο κόπτη κτλ.

Άμεσα το ΔΣ του Συλλόγου μας εξέδωσε ανακοίνωση στις 13/5/2016 και απαιτήσαμε από την κυβέρνηση να αποσύρει από το Πολυνομοσχέδιο για τα προαπαιτούμενα, τις διατάξεις για τη ΡΑΛ και τη ΔΑΛ και να συνεχίσει το διάλογο, που η ίδια άνοιξε. Παράλληλα καλέσαμε άμεσα έκτακτη Γενική Συνέλευση την Τετάρτη 18 Μαΐου 2016 στο κεντρικό κατάστημα του Υπουργείου, με αποκλειστικό θέμα: Κινητοποιήσεις του Συλλόγου μας για αποτροπή της διάλυσης της ΓΓ Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων.

Το ΔΣ του Συλλόγου μας ενόψει της Συνέλευσης πραγματοποίησε συνάντηση με τον Υπουργό, ;;;;;;; όπου οι προφορικές απαντήσεις του ιδίου και του επιτελείου του για επιμέρους αλλαγές στις διατάξεις δεν θεωρήθηκαν επαρκείς και πειστικές. Επισημαίνεται ότι πέραν των λόγων δεν παρουσιάστηκαν στο ΔΣ γραπτές αλλαγές.

Η Συνέλευση της 18ης Μαΐου αποφάσισε και πραγματοποίησε για δύο συνεχείς ημέρες παράσταση διαμαρτυρίας, στις 18 και 19 Μαΐου 2016, στον Υπουργό Ναυτιλίας, πιέζοντας για την απόσυρση των διατάξεων. Τελικώς καταφέραμε να αλλάξουμε πολλές επιμέρους διατάξεις κυρίως όσον αφορά στη ΔΑΛ, χωρίς όμως να καταφέρουμε την αποτροπή της μεταφοράς κανονιστικών αρμοδιοτήτων στη ΡΑΛ και της δημιουργίας της ΔΑΛ.    

·         Στις λοιπές διατάξεις που κόπηκαν από το αρχικό νομοσχέδιο περιλαμβάνονταν:

-          Ρητή πρόβλεψη για υγειονομική περίθαλψη των πολιτικών υπαλλήλων στα ναυτικά νοσοκομεία
-          Υγειονομική Υποστήριξη των πολιτικών υπαλλήλων την Υπηρεσία Υγειονομικού - Ιατρείο του Αρχηγείου Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.)
-          Η υποβολή και ο έλεγχος των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης του πολιτικού προσωπικού από τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης.

-          Μη υπαγωγή του πολιτικού προσωπικού στο γραφείο εσωτερικών υποθέσεων


9) Στις 25/5/2016 τέθηκε σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το Σχέδιο Νόμου “Επιθεωρητές/ελεγκτές πλοίων, λιμένων, Αναγνωρισμένων Οργανισμών – Ρύθμιση θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και άλλες διατάξεις” με προθεσμία διαβούλευσης έως τις 31/5/2016. Και αυτή τη φορά παρά τη σύντομη προθεσμία διαβούλευσης της μίας εβδομάδας καταφέραμε σε συνεργασία με συναδέλφους που υπηρετούν στην Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων να καταθέσουμε απόψεις.

Η κύρια παρατήρησή μας ήταν ότι το Νομοσχέδιο καταστρατηγεί τις ελάχιστες απαιτήσεις τυπικών προσόντων ελεγκτών/επιθεωρητών πλοίων που προδιαγράφονται από διεθνείς κανονισμούς του Διεθνούς Οργανισμού για τη Ναυτιλία (ΙΜΟ) (Res. A.1070(28) του ΙΜΟ - ΙΙΙ Code). Ενώ η πρότασή μας ήταν η άμεση σύσταση ειδικής ομάδας εργασίας αποτελούμενης από εκπροσώπους των αρμόδιων υπηρεσιών του υπουργείου με αποστολή την επεξεργασία και τη ριζική αναδιατύπωση των σχετικών διατάξεων του σχεδίου νόμου, ώστε να είναι σύμφωνος με τις ελάχιστες προϋποθέσεις των διεθνών κανονισμών του ΙΜΟ.

·         Στο νέο νομοσχέδιο συμπεριελήφθησαν οι  λοιπές διατάξεις που κόπηκαν από το προηγούμενο νομοσχέδιο.


10) Την Παρασκευή 17/6/2016, απόγευμα και παραμονή του τριημέρου του Αγίου Πνεύματος (20/6/2016) πραγματοποιήθηκε ειδική συνάντηση με το ΓΓ του Υπουργείου, στην οποία συμμετείχε το ΔΣ του Συλλόγου και πολυπληθής ομάδα συναδέλφων που υπηρετούν στα Μητρώα της ΔΕΚΝ και της ΔΝΕΡ. Είχε προηγηθεί συνάντηση- συνεργασία του ΔΣ και των συναδέλφων που υπηρετούν στα μητρώα, αλλά και στο τμήμα κτιριακών της ΓΓΛΛΠΝΕ οπότε και καταγράφηκαν οι ανάγκες των εν λόγω υπηρεσιών τόσο σε στελεχιακό δυναμικό όσο και σε χώρους και λοιπούς πόρους (ραφιέρες- dexion για οργάνωση αρχείου, αναλώσιμα μελάνια, χαρτί κλπ).

Κατά τη συνάντηση τέθηκαν υπόψιν του ΓΓ τόσο οι πάγιες όσο και οι έκτακτες ανάγκες των υπηρεσιών και συγκεκριμένα προτάθηκε:
-          Η άμεση στελέχωση έως τις αρχές Ιουλίου 2016 των μητρώων της ΔΕΚΝ με 10 λιμενικούς τουλάχιστον και των μητρώων της ΔΝΕΡ με 4 λιμενικούς τουλάχιστον έως τις 31/12/2016, ημερομηνία έως την οποία οι εν λόγω υπηρεσίες θα πρέπει να εξυπηρετήσουν  εκτάκτως 15.000 ναυτικούς.
-          Ανακατανομή και διαμόρφωση των χώρων εξυπηρέτησης και αρχειοθέτησης και των δύο υπηρεσιών με αξιοποίηση των άδειων ορόφων του κτιρίου και προμήθεια ραφιών dexion.

Αποτελέσματα έως σήμερα:
-          Έχουν τοποθετηθεί 6 λιμενικοί στα μητρώα της ΔΕΚΝ και κανένας στα μητρώα της ΔΝΕΡ
-          Έχουν γίνει οι εργασίες καταγραφής από το αρμόδιο τμήμα κτιριακών της ΓΓΛΛΠΝΕ και έχει εγκριθεί από το ΔΣ του ΝΑΤ η σχετική δαπάνη για την αναμόρφωση των χώρων.


12) Την Τετάρτη 7/9/2016 πραγματοποιήθηκε συνάντηση του ΔΣ στου Συλλόγου μας με το ΓΓ κ. Θεοτοκά και το ΓΓΛΛΠΝΕ κ. Λαμπρίδη και την Παρασκευή 9/9/2016 ακολούθησε συνάντηση με τον Υπουργό Ναυτιλίας κ. Δρίτσα. Κατά τις συναντήσεις από πλευράς ΔΣ τέθηκαν τα κάτωθι θέματα:

-          Στελέχωση (Μετατάξεις 11 άτομα-Αποσπάσεις 11άτομα-Προσλήψεις – ΑΣΕΠ 12 θέσεις για υπουργείο από διαγωνισμούς του 2008 – ΑΣΕΠ για ΟΛΠ οι επιτυχόντες να τοποθετηθούν σε προσωποπαγείς θέσεις στο Υπουργείο – Μετατάξεις υπαλλήλων  ΟΛΠ σε προσωποπαγείς θέσεις στο Υπουργείο). Επισημάνθηκε ότι ανοίγει η Κινητικότητα, καθώς  μέσα στο Σεπτέμβριο θα κατατεθεί το σχετικό Νομοσχέδιο και θα φύγουν όλοι οι προσοντούχοι συνάδελφοι
-          Εξελίξεις στις σχετικές με τα Μητρώα της ΔΕΚΝ και ΔΝΕΡ εκκρεμότητες, ύστερα μάλιστα από τα επεισόδια του Αυγούστου.
-          Τοποθετήσεις προσωπικού –ορθολογική ανακατανομή προσωπικού-Στελέχωση γραφείων Υπουργού, ΓΓ και ΓΓΛΛΠΝΕ με πολιτικούς υπαλλήλους-Τοποθετήσεις προϊσταμένων στη ΓΓΛΛΠΝΕ (ΓΔ, ΔΙΛΙΚΥΠ,ΔΛΠ)
-          Συγκρότηση Υπηρεσιακών Συμβουλίων και αποτροπή ένταξης των Λιμενικών Ταμείων στο δικό μας, αντιπροτείναμε να φτιαχτεί ένα ξεχωριστό κοινό υπηρεσιακό για τα λιμενικά ταμεία.
-          Επιτροπή Προμηθειών ΟΛΕ, ζητήσαμε να μην τοποθετηθούν συνάδελφοι στην εν λόγω επιτροπή καθώς θα βρεθούμε στη θέση τόσο του ελεγκτή όσο και του ελεγχόμενου
-          Μετακίνηση προσωπικού από και προς τον ΗΣΑΠ με νέα δρομολόγια υπηρεσιακών οχημάτων
-          Παροχή άδειας για τους δωρητές μυελού των οστών πολιτικούς υπαλλήλους, όπως ακριβώς δόθηκε από τον Υπουργό στους αντίστοιχους λιμενικούς.
-          Προκήρυξη θέσης ΓΔΟΥ σύμφωνα με το ν.4369/2016, καθώς σήμερα λειτουργεί ως παράρτημα του Αρχηγείου
-          Οργανισμός – Προτείναμε να βγουν εκτός Αρχηγείου οι Κλάδοι Ναυτιλιακής Πολιτικής και Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων, Δ/νση Πληροφορικής, Επιστασία,  Οργάνωση, Κατάργηση επιτελικού γραφείου Υπουργού, επιπλέον Οργανικές θέσεις όλες στους πολιτικούς υπαλλήλους- να συσταθεί Γενική Διεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης
-          Επισημάναμε ότι η ΓΓΛΛΠΝΕ κινδυνεύει με κατάργηση από επόμενη κυβέρνηση, ίσως και σημερινή κάτω από πιέσεις τρόικας αφού το αντικείμενο έχει περιορισθεί (ΡΑΛ, Περιφέρεια) – στο Κυβερνητικό Συμβούλιο για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση (Κουρουμπλής, Βερναρδάκης, Σταθάκης, Τσακαλώτος, Φλαμπουράρης) αποφασίστηκε η μείωση των ΓΓ σε 15, μια σε κάθε υπουργείο και η διατήρηση κάποιων τομεακών γραμματειών που θα έχουν ουσιαστικό αντικείμενο και είναι απαραίτητο να διατηρηθούν – Παράλληλα συγκροτείται Ειδική Γραμματεία Ναυπηγοεπισκευής στο Υπουργείο Ανάπτυξης-
-          Προτείναμε εκ νέου την κατάργηση της ΔΑΛ και την ενσωμάτωσή της ως Διεύθυνση στη ΓΓΛΛΠΝΕ, Εποπτεία από ΓΓΛΛΠΝΕ της διαδικασίας έκδοσης ηλεκτρονικών αδειών ναυπηγοεπισκευής και την ουσιαστική ενίσχυση των Λιμενικών Ταμείων, έξοδο από τη ΓΓΛΛΠΝΕ των αρμοδιοτήτων επί των Κτιριακών και ένταξη τους στη Γενική Διεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης που προτείνουμε για το νέο οργανισμό
-          Θέματα Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων- Ζητήθηκαν διευκρινήσεις για την κατάθεση του νομοσχεδίου για τους Επιθεωρητές Εμπορικών Πλοίων, στο οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται και οι λοιπές διατάξεις που αφορούν στο πολιτικό προσωπικό – Ζητήθηκε να περιληφθεί νέα διάταξη στο νομοσχέδιο  που θα ρυθμίζει σαφέστερα τα προβλεπόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 103 του Ν.3079/2002, ώστε να μην διαπλέκονται οι ρόλοι  των υπηρετούντων στους ιδιωτικούς νηογνώμονες, αλλά και τις ναυτιλιακές εταιρείες εν γένει και των υπηρετούντων στην Επιθεώρηση των Εμπορικών Πλοίων και το Υπουργείο Ναυτιλίας γενικότερα.  



Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΠΣΥΥΕΝ