Πεπραγμένα και
Απολογισμός Δράσης
Διοικητικού Συμβουλίου
ΠΣΥΥΕΝ
(Ιούλιος 2014-Ιούνιος
2015)
1)
Το ΔΣ
μετά τις εκλογές που πραγματοποιήθηκαν στις 3/7/2014, συγκροτήθηκε ομόφωνα σε
σώμα στις 7/7/2014 με Πρόεδρο του ΔΣ το συνάδελφο Σπύρο Στρομπούλα.
Δυστυχώς η έναρξη της θητείας μας
έγινε υπό τη σκιά της από 2/7/2014 άκρως
αντιδεοντολογικής, συκοφαντικής και προσβλητικής απάντησης-επιστολής του ΓΓΛΛΠΝΕ Αθ. Χριστόπουλου, ο οποίος μη έχοντας
απαντήσεις για τα δέκα (10) σημεία,
μεταξύ των οποίων και η διαχείριση αποβλήτων στα λιμάνια, που τον εγκαλούσε το
ΔΣ, ζητώντας επίσημα από την κυβέρνηση της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ την απομάκρυνση
του, κατέφυγε στη γνωστή τακτική του «διαίρει και βασίλευε» επικαλούμενος την επιστολή δύο Δ/ντριών του
ΥΝΑ, οι οποίες δήλωναν αυτολεξεί: «Με την παρούσα επιστολή μας
διαφοροποιούμε πλήρως τη θέση μας από την ουσία και το περιεχόμενο της από
30-6-2014 ανακοίνωσης του Πανελλήνιου Συλλόγου Υπαλλήλων Υπουργείου Εμπορικής
Ναυτιλίας». Επισημαίνεται ότι η επιστολή των δύο Δ/ντριών του ΥΝΑ, εκ των
οποίων η μια είναι μέλος του Συλλόγου μας, μας κοινοποιήθηκε από τον ίδιο τον
Αθ. Χρίστοπουλο, καθώς η δήλωση των δύο Δ/ντριων απευθυνόταν σε κλειστή
επιστολή προς τον Υπουργό Μ. Βαρβιτσιώτη, το ΓΓ Αθ. Μπούσιο και το ΓΓΛΛΠΝΕ Αθ.
Χριστόπουλο.
2)
Η δυναμική όμως του συλλόγου μας και η
εμπιστοσύνη μας στις αρχές της αλληλεγγύης και της συναδελφικότητας
αναδείχθηκαν πολύ σύντομα, καθώς την 11/7/2014
σε έκτακτη γενική συνέλευση που πραγματοποιήθηκε στο ισόγειο του κτιρίου
του ΥΝΑ, αποφασίσαμε την πλήρη αντίθεση και αντίδρασή μας στη «δήθεν
αξιολόγηση» της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Η συμμετοχή μας στην απεργία-αποχή από τη «δήθεν αξιολόγηση», που προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ και στη
συνέχεια η ΠΟΥΕΝ ήταν η μαζικότερη των τελευταίων δεκαετιών
καθώς το ποσοστό των συναδέλφων που παρέδωσε τα φύλλα αξιολόγησης στο σύλλογο ξεπέρασε το 90%.
Η φωνή μας και η αντίδρασή μας ενώθηκε με τη φωνή όλων των
δημοσίων υπαλλήλων και ουσιαστικά κατέστησε
ανεφάρμοστη τη «δήθεν αξιολόγηση» στο σύνολο του ελληνικού δημοσίου.
Παρόλα αυτά στο δικό
μας υπουργείο κάποιοι συνέχισαν να προσπαθούν να εφαρμόσουν τη «δήθεν
αξιολόγηση» αρκετούς μήνες μετά, υποχρεώνοντας μάλιστα την ΑΔΕΔΥ να επέμβει και να επισκεφθεί παραμονές των εκλογών (23/1/2015) το
ΥΝΑ και ύστερα από άκαρπες συζητήσεις με
την αρμόδια προϊσταμένη να εκδώσει δελτίο
τύπου καταδικάζοντας τις απαράδεκτες διοικητικές ενέργειες της υπηρεσιακής
ιεραρχίας του ΥΝΑ, που σκοπό είχαν τα φύλλα αξιολόγησης που κατέθεσαν οι
απεργοσπάστες προϊστάμενοι να καταχωρηθούν στους υπηρεσιακούς φακέλους των
υπαλλήλων και να δημιουργήσουν τετελεσμένο για την υπηρεσιακή τους εξέλιξη.
3)
Το άλλο μεγάλο θέμα που αντιμετώπισε και
εξακολουθεί να αντιμετωπίζει ο Σύλλογός μας είναι το θέμα του Οργανισμού του ΥΝΑ (ΠΔ 103/2014), που
στρατιωτικοποίησε το ΥΝΑ εντάσσοντας αμιγώς παραγωγικές-οικονομικές
αρμοδιότητες εντός του αρχηγείου του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ παραβιάζοντας απροκάλυπτα το
ν.4150/2013 και το ν.4275/2014.
Η κινητοποίηση μας
μέσω των συνεχών ανακοινώσεων και παρεμβάσεών μας οδήγησε σε σχετικό αίτημα της
ΔΗΜΑΡ και τελικά στην πραγματοποίηση ειδικής
συνεδρίασης την αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής την
01/10/2014. Επισημαίνεται ότι ο τότε υπουργός συνοδεύθηκε στη συνεδρίαση
της Επιτροπής από το «μισό» αρχηγείο του λσ-ελακτ και κάλεσε τελευταία στιγμή
την τότε ΓΔΔΥ ύστερα από διαμαρτυρία του συλλόγου μας , ενώ υπέδειξε στον
πρόεδρο της επιτροπής να μην επιτρέψει την είσοδο μας στην αίθουσα. Το σύνολο των κομμάτων της τότε
αντιπολίτευσης ΣΥΡΙΖΑ, ΔΗΜΑΡ, ΚΚΕ ζήτησαν
την αποστρατιωτικοποίηση του οικονομικού παραγωγικού τομέα του υπουργείου και
σαφή διαχωρισμό του από τον τομέα της ασφάλειας και φύλαξης των θαλασσίων
συνόρων.
Θυμίζουμε ότι σειρά υπουργών αναγνώρισαν τα λάθη τους και
διόρθωσαν τους οργανισμούς των υπουργείων τους με το ν.4305/2014 που
δημοσιεύθηκε στις αρχές Νοεμβρίου 2014, ενώ στο δικό μας υπουργείο, παρά τις
προσπάθειές μας δεν επήλθε καμία αλλαγή.
Ο Σύλλογος μας
τελικά στις 15/11/2014 προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά του Νέου
Οργανισμού του ΥΝΑ και αναμένεται η εκδίκαση.
4)
Παραμονές
εφαρμογής του νέου Οργανισμού (29/10/2014), καθώς είχαν περάσει άπραγοι οι
δύο μήνες του μεταβατικού διαστήματος από τη δημοσίευση του ΠΔ103/2014 γινόταν όλο και πιο εμφανές το διοικητικό χάος που θα ακολουθούσε και ως εκ τούτου
απευθύναμε σειρά αιτημάτων προς τον Υπουργό, ώστε να πραγματοποιηθεί συνάντηση
με το Σύλλογο και να δοθούν λύσεις- γίνουν αλλαγές ενόψει του νέου Οργανισμού.
Η άρνηση του τότε Υπουργού να συναντήσει το σύλλογο και η αδιαφορία του για τα
αιτήματα μας συνεχίσθηκε μέχρι το τέλος της θητείας του, που ήλθε με τις
εθνικές εκλογές του Ιανουαρίου του 2015, καταδεικνύει το σεβασμό του απέναντι
στους συλλογικούς θεσμούς.
Τελικά δημοσιεύθηκαν μόνο και
μάλιστα εκτός προθεσμιών οι αποφάσεις
τοποθέτησης του προσωπικού, ενώ τα κριτήρια τοποθέτησης μόνο αντικειμενικά δεν
ήταν, καθώς πολλοί είναι οι συνάδελφοι που τοποθετήθηκαν σε αντικείμενα που
δεν συνάδουν με την ειδικότητα, τον κλάδο και την εμπειρία τους, ενώ ήταν
εμφανής η ιδιαίτερη μέριμνα από πλευράς
της τότε ΓΔΔΥ και σήμερα ΓΔΛΛΠΝΕ για τη στελέχωση της ΓΓΛΛΠΝΕ με διαλυτικές
συνέπειες για τις λοιπές υπηρεσίες των πολιτικών υπαλλήλων όπως αυτές των
ΓΔΟΥ.
Οι τότε ανακοινώσεις μας
προειδοποιούσαν τους αρμόδιους πολιτικούς και υπηρεσιακούς παράγοντες να μην
φορτώσουν το διοικητικό κενό που δημιούργησαν στις πλάτες του προσωπικού. Ενώ
οι φόβοι μας δεν άργησαν να γίνουν πραγματικότητα, καθώς στο διοικητικό χάος που προκλήθηκε η αντίδραση των υπευθύνων, ώστε
να καλύψουν τη διοικητική τους ανεπάρκεια, ήταν
να καλούν υπαλλήλους και να τους απευθύνουν απειλές κεκλεισμένων των θυρών.
5)
Στις
24 Νοεμβρίου του 2014 ανασυγκροτήθηκε το ΔΣ, ενόψει της συνταξιοδότησης του
τότε προέδρου Σπύρου Στρομπούλα και της απόσπασης της Ειδικής Γραμματέως
Ευαγγελίας Κασελίμη.
6)
Τρεις μέρες αργότερα στις 27/11/2014, ημέρα πανεργατικής απεργίας, έρχεται άλλο ένα
χτύπημα από την πολιτική ηγεσία προς το πολιτικό προσωπικό του Υπουργείου,
καθώς ο τότε Υπουργός ανακοινώνει «έκτακτο ανακοινωθέν» από την Αμερική ότι οι
προγραμματισμένες στις 29/11/2014 εκλογές για την ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων
για το Υπηρεσιακό Συμβούλιο αναβάλλονται-διακόπτονται. Η απαξίωση που
έδειξε απέναντι στην κορωνίδα των διοικητικών διαδικασιών, τη μόνη
δημοκρατική-διοικητική διαδικασία ανάδειξης αιρετών εκπροσώπων στο Υπηρεσιακό
Συμβούλιο, καταδεικνύεται από το γεγονός ότι δεν προέβη καν στην έκδοση της
απαραίτητης απόφασης ανάκλησης της προκήρυξης των εκλογών, η οποία και πάλι θα
ήταν παράνομη καθώς οι συνάδελφοι μας από την επαρχία είχαν ήδη ψηφίσει.
Επισημαίνεται ότι λίγες μέρες νωρίτερα ο Νομικός Σύμβουλος (ΝΣΚ), διαβεβαίωσε τη Διευθύντρια Διοικητικών
Υπηρεσιών σε συνάντηση που είχε προκαλέσει η ίδια και με τη συμμετοχή
μάλιστα του πρώην προέδρου του ΔΣ, ότι
δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα νομιμότητας με την εκλογική διαδικασία για τα
υπηρεσιακά συμβούλια.
Η αντίδραση του
Συλλόγου μας ήταν άμεση και την επόμενη μέρα κάλεσε όλους τους συναδέλφους
να συμμετέχουν στις εκλογές, ενώ παράλληλα εξέφρασε τη συναδελφική του
αλληλεγγύη και στήριξη προς τα μέλη της
Εφορευτικής Επιτροπής, καθώς και στους συναδέλφους που στελεχώνουν τη Διεύθυνση
Διοικητικής Υποστήριξης, ώστε να μην υποκύψουν σε οποιαδήποτε μορφή βίας τους
ασκηθεί και να εκτελέσουν ακώλυτα τα νόμιμα καθήκοντά τους για την ομαλή
διεξαγωγή των εκλογών.
Τελικά την ημέρα των
εκλογών 29/11/2014 διαπιστώθηκε από τα παρευρισκόμενα μέλη του ΔΣ του
Συλλόγου μας, των εφορευτικών επιτροπών και του εκπροσώπου του μοναδικού
συνδυασμού «Ενιαίο Ψηφοδέλτιο», ότι ήταν
αδύνατον να πραγματοποιηθούν οι εκλογές, οπότε κινητοποιήθηκε το δίκτυο
ενημέρωσης του συλλόγου μας και ενημερώσαμε τους συναδέλφους, ενώ μέλη του ΔΣ παρέμειναν στο χώρο
διεξαγωγής των εκλογών, μέχρι το προγραμματισμένο πέρας της ψηφοφορίας, ώστε να διασφαλισθεί η ομαλότητα.
Μέχρι και την
τελευταία στιγμή κυριολεκτικά ο Μ. Βαρβιτισιώτης εξέδιδε αμετανόητα παράνομες αποφάσεις για σύσταση-συγκρότηση
νέου υπηρεσιακού συμβουλίου, ενιαίου με τη ΓΓ Αιγαίου, την παράταση των
διαδικασιών εκλογής αιρετών, μέχρι και την παραμονή των εκλογών (23/1/2015) διόρισε τους τρεις διευθυντές
του Υπηρεσιακού Συμβουλίου.
7)
Μετά την ανάδειξη της νέας κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και στα πλαίσια συνάντησης της ΠΟΥΕΝ με το νέο Υπουργό κ.Θ.
Δρίτσα (06-02-2015), ζητήθηκε ο αποκλεισμός αποστράτων του λσ-ελακτ από τη θέση
του Γενικού Γραμματέα, καθώς η πιθανή τοποθέτηση αποστράτου ως Γενικού
Γραμματέα θα αποτρέψει οποιαδήποτε προσπάθεια αποστρατιωτικοποίησης του
Υπουργείου. Επίσης, μεταξύ άλλων, υπενθυμίστηκε το αίτημα μας για μετατάξεις
υπαλλήλων από τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα καθώς και για πρόσληψη 150 νέων πολιτικών υπαλλήλων με σχετική μεταφορά πιστώσεων που
ήδη υπάρχουν στον Κρατικό Προϋπολογισμό έτους 2015, όπως ακριβώς είχε τεθεί
κατά την προεκλογική περίοδο σε αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ, στην οποία συμμετείχε
και ο νυν Υπουργός.
8)
Στις
19/2/2015, την ημέρα κοπής της πρωτοχρονιάτικης πίτας του Συλλόγου μας και
ενώ η Πρόεδρος του ΔΣ παρουσία της πλειοψηφίας των μελών του Συλλόγου μας
ζητούσε για άλλη μια φορά την ανάκληση των διοικητικών πράξεων του Βαρβιτσιώτη
που αφορούν στα υπηρεσιακά συμβούλια από το νέο Υπουργό, η Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών εξέδωσε νέους εκλογικούς καταλόγους
σε εκτέλεση των αποφάσεων του Βαρβιτσιώτη. Την επόμενη μέρα 20/2/2015 η ΔΔΥ όρισε και προθεσμία υποβολής υποψηφιοτήτων για την ανάδειξη αιρετών
στα υπηρεσιακά συμβούλια. Το ΔΣ
αντέδρασε άμεσα και ζήτησε με σχετική ανακοίνωση από τον Υπουργό την άμεση
ανάκληση των παράνομων αποφάσεων του Βαρβιτσιώτη και κάλεσε τα μέλη του
Συλλόγου να μην υποβάλλουν υποψηφιότητα στις παράνομες εκλογές. Πράγματι καμία υποψηφιότητα δεν κατατέθηκε, αλλά
η αντίδραση της πολιτικής ηγεσίας ήταν ανύπαρκτη.
Σχεδόν ένα μήνα μετά
και ύστερα από δύο συνεχείς συσκέψεις του ΔΣ με συνεργάτες του Υπουργού
παρουσία της αρμόδιας διευθύντριας, κατά τις οποίες έγινε σαφές ότι πρόθεση του Υπουργού ήταν να ανακαλέσει την
παράνομη υπουργική απόφαση, διαπιστώθηκε η πλήρης αναλγησία του συστήματος,
οπότε και εκδώσαμε σχετική ανακοίνωση, με την οποία και εκφράσαμε το φόβο μας
ότι η ελπίδα που προεκλογικά μας
υποσχόταν ο ΣΥΡΙΖΑ ακόμη αναμένεται. Τελικά το θέμα των υπηρεσιακών πάγωσε
καθώς μετά από ένα χρονικό διάστημα, τριών μηνών που συνεδρίαζε με ελλιπή
σύνθεση, χωρίς τη συμμετοχή αιρετών, ήταν παράνομο να λειτουργεί με ελλιπή
σύνθεση.
Η λύση άρχισε να διαφαίνεται, όταν τελικά ο Υπουργός κ. Σταθάκης αποφάσισε τη Σύσταση
Υπηρεσιακών Συμβουλίων στο τέως Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας,
οπότε και κατερρίφθη η αιτίαση της
Διευθύντριας Διοικητικών Υπηρεσιών, ότι ήταν παράνομη η σύσταση νέων
υπηρεσιακών συμβουλίων και εκκίνησαν οι διαδικασίες σύστασης νέου υπηρεσιακού
συμβουλίου, οι οποίες κατέληξαν σε νέα
απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας κ. Θ. Δρίτσα για σύσταση υπηρεσιακών συμβουλίων που δημοσιεύθηκε μόλις προχθές
(22/6/2015 κυκλοφόρησε το ΦΕΚ Β΄1179/19/6/2015).
Το παρασκήνιο όμως της ανωτέρω διαδικασίας
είναι ακόμη πιο ενδιαφέρον, καθώς από την αρμόδια
Διευθύντρια τέθηκαν σχετικά ερωτήματα
στο ΥΠΕΣΔΑ, όπου αποκρύπτονται πληροφορίες και ημερομηνίες σχετικά με τη
συγκρότηση του υπηρεσιακού συμβουλίου και την προκήρυξη των εκλογών , με αποτέλεσμα το ΥΠΕΣΔΑ υποψιασμένο να απαντά
υπογραμμίζοντας τη φράση «η συγκρότηση είναι νόμιμη αν έχει εγκαίρως ζητηθεί
εγγράφως ή εκλογή τους ή η υπόδειξή τους…». Το παρασκήνιο που τελικά έγινε
προσκήνιο, καθώς καταφέραμε μέσω του ΥΠΕΣΔΑ να πάρουμε τα σχετικά έγγραφα,
αποδεικνύει αυτό που όλοι γνωρίζαμε, δηλαδή ποιος είναι ο υπεύθυνος και ποιος
προσπαθούσε να επιβάλει ενιαίο υπηρεσιακό στο Υπουργείο και στη ΓΓ Αιγαίου.
9)
Στις
18 Μαρτίου 2015 και μέσω ανακοίνωσης της ΠΟΥΕΝ καταγγέλθηκαν οι ρυθμίσεις του ν.4281/2014, σύμφωνα με τις οποίες
όλο το πολιτικό προσωπικό του ΥΝΑ, είναι υποχρεωμένο συλλήβδην να υποβάλλει Δήλωση Περιουσιακής Κατάστασης, δηλαδή ακόμη
και υπάλληλοι που δεν εμπλέκονται σε προμήθειες ή άλλες οικονομικές διαδικασίες
(π.χ. καθαρίστριες, κλητήρες, οδηγοί κ.α.) είναι υποχρεωμένοι να
υποβάλλουν Πόθεν Έσχες. Η σαφής διάκριση
των υπαλλήλων του πρώην Υπουργείου Ναυτιλίας από τους συναδέλφους μας δημοσίους
υπαλλήλους όλου του υπόλοιπου δημόσιου τομέα και καταφανώς από τους συναδέλφους
μας στο υπόλοιπο ΥΠΟΥΝΤ, έγινε αντιληπτή
από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου μας και συγκεκριμένα τον Υπουργό κ. Θ.
Δρίτσα και το ΓΓ. κ. Ι. Θεοτοκά, οπότε και μας ανακοινώθηκε ότι θα κατατεθεί σχετική υπουργική τροπολογία
που θα καταργεί τη συγκεκριμένη παράλογη υποχρέωση, στο τρέχον νομοσχέδιο του
Υπουργείου Εργασίας.
10)
Από τις πρώτες ενέργειες του ΥΠΕΣΔΑ ήταν ο προγραμματισμός προσλήψεων του έτους 2015 και η αποκατάσταση των
συναδέλφων που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, μέσω της επαναπρόσληψής-κινητικότητάς
τους. Ως Υπουργείο και ύστερα από εισήγηση της αρμόδιας διεύθυνσης (ΔΔΥ) το αρχικό αίτημα για τον προγραμματισμό
προσλήψεων έτους 2015 ενώ θα έπρεπε να αναφέρει το σύνολο των κενών
οργανικών θέσεων του φορέα μας, όπως ζητούσε το ΥΠΕΣΔΑ, δυστυχώς ανέφερε αναληθή στοιχεία. Ήταν δε χαρακτηριστική η κωλυσιεργία που παρουσιάστηκε όταν το ΔΣ
του Συλλόγου ζήτησε από την πολιτική ηγεσία να λάβει γνώση των σχετικών
εγγράφων, καθώς αρχικά δεν δίδονταν οι πίνακες που απεστάλησαν στο ΥΠΕΣΔΑ,
στη συνέχεια δόθηκαν ειδικά διαμορφωμένοι πίνακες μόνο για χρήση προς το
σύλλογο, πραγματοποιήθηκαν δύο συναντήσεις με το γραφείο του Υπουργού και του
Γενικού Γραμματέα και τέλος απευθύνθηκε
ανοιχτή επιστολή προς τον Υπουργό ώστε να καταφέρουμε ως ΔΣ να πάρουμε τους
πίνακες που απεστάλησαν στο ΥΠΕΣΔΑ. Οι εν λόγω πίνακες όπως αναφέρθηκε ήταν
ψευδείς, ο δε σύλλογος υποχρεώθηκε να
προχωρήσει σε καταγραφή των πραγματικών κενών οργανικών θέσεων του φορέα μας,
χωρίς να έχει πρόσβαση στα επίσημα αρχεία των υπηρεσιών και προσπαθώντας να
διασταυρώσει πίνακες μισθοδοσίας, πίνακες τοποθετήσεων προσωπικού και τις
οργανικές θέσεις που προβλέπονται στο ΠΔ103/2014. Εν τέλει ο σύλλογος επανήλθε με επιστολή προς τον Υπουργό παρουσιάζοντας τον
πραγματικό αριθμό των κενών οργανικών θέσεων, ώστε να ακολουθήσει η αποστολή συμπληρωματικού πίνακα του Υπουργείου προς το
ΥΔΙΜΗΔ, τα νέα στοιχεία δε δεν έχουμε τη βεβαιότητα ότι και αυτή τη φορά είναι
αληθή. Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι οι
κενές οργανικές θέσεις του υπουργείου είναι περίπου 60 και τα στοιχεία που
εστάλησαν στο ΥΠΕΣΔΑ αρχικά ανέφεραν 15
κενές οργανικές θέσεις, καθώς υποστηρίχθηκε υπηρεσιακώς ότι οι υπόλοιπες
περίπου 45 είναι δεσμευμένες από προηγούμενους διαγωνισμούς. Τελικά μετά από την παρέμβαση του ΔΣ προέκυψαν
άλλες περίπου 15 κενές οργανικές θέσεις μη δεσμευμένες, οπότε και ζητήθηκαν
επιπλέον.
11)
Στα πλαίσια της κινητικότητας,
ακολουθήθηκε η ανωτέρω διαδικασία επίσης και διαπιστώθηκε από το ΔΣ του Συλλόγου μας
ότι ενώ δεν αποτελούσε προϋπόθεση η ύπαρξη κενών οργανικών θέσεων και κατά συνέπεια
το σχετικό αίτημα προς το ΥΠΕΣΔΑ θα έπρεπε να ανταποκρίνεται στις πραγματικές
ανάγκες των υπηρεσιών, το Υπουργείο
ζήτησε μόλις 32 θέσεις από την κινητικότητα για την κάλυψη επιτακτικών
λειτουργικών αναγκών, όταν οι κενές
οργανικές θέσεις είναι περίπου 60. Μετά από την προαναφερόμενη επιστολή του
συλλόγου μας απεστάλη συμπληρωματικό αίτημα του Υπουργείου.
Σε σχέση με τα ανωτέρω ζητήσαμε από
τον Υπουργό να μας δοθούν τα νέα συμπληρωματικά έγγραφα-πίνακες που εστάλησαν
στο ΥΠΕΣΔΑ, καθώς και όλα τα σχετικά έγγραφα που αποδεικνύουν τη δέσμευση των
κενών οργανικών θέσεων από προηγούμενους διαγωνισμούς προσλήψεων.
12)
Επαναπρόσληψη διαθεσίμων συναδέλφων
μας. Σύμφωνα με τις
διατάξεις του ν.4325/2015
επανέρχονται στην υπηρεσία οι συνάδελφοι μας, οι οποίοι βρίσκονται σε καθεστώς
διαθεσιμότητας. Η επαναφορά τους είναι αυτοδίκαιη και εκδίδεται απλώς μια
διαπιστωτική πράξη του αρμόδιου Υπουργού. Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε
στις 29/5/2015 με τον Υπουργό κ. Θ. Δρίτσα ζητήθηκε να διασφαλισθεί η επάνοδος
των συναδέλφων μας στο ίδιο υπηρεσιακό καθεστώς που προϋπήρχε, δηλαδή στην ίδια
υπηρεσία και με την ίδια ειδικότητα. Η δε καθυστέρηση
έκδοσης των σχετικών αποφάσεων, καθώς σε άλλους φορείς έχουν ήδη από το
Μάιο εκδοθεί οι σχετικές αποφάσεις, θορύβησε το ΔΣ και σε σχετική συνάντηση με
το ΓΓ κ. Ι. Θεοτοκά ζητήθηκαν διευκρινήσεις. Τελικά για άλλη μια φορά
αποδείχθηκε ότι η καθυστέρηση για την
επαναπρόσληψη των 12 συναδέλφων μας ήταν αποτέλεσμα υπηρεσιακής διοικητικής
κωλυσιεργίας. Εν τέλει και μετά από παρότρυνση του ΔΣ η διαδικασία
ξεκόλλησε από τα υπηρεσιακά γρανάζια και προχωρά με την ελπίδα ότι οι
συνάδελφοί μας θα είναι σύντομα κοντά μας.
13)
Κατά τη συνάντηση της 29/5/2015 με τον
Υπουργό κ. Θ. Δρίτσα ζητήθηκε για άλλη μια φορά η Αποστρατιωτικοποίηση του
οικονομικού και πολιτικού τομέα του Υπουργείου Ναυτιλίας (ναυτική εκπαίδευση, ναυτική εργασία,
ναυτιλιακή πολιτική, θαλάσσιες συγκοινωνίες, επιθεώρηση εμπορικών πλοίων), μέσω
της τροποποίησης του Οργανισμού (ΠΔ103/2014) του Υπουργείου και της μεταφοράς
των αντίστοιχων οργανικών μονάδων εκτός Αρχηγείου ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, όπως προβλέπει ο
ν.4150. Ζητήσαμε την άμεση σύσταση
ομάδας εργασίας, με τη
συμμετοχή-εκπροσώπηση του ΔΣ του Συλλόγου μας για την τροποποίηση του
Οργανισμού (ΠΔ103/2015), καθώς την άμεση αλλαγή συγκεκριμένων παθογενειών του Οργανισμού
(αύξηση οργανικών θέσεων πολιτικού προσωπικού, ΔΛΥ, Πλοηγική, ΓΔΟΥ, Σύσταση
Τμήματος Πληροφορικής, ΚΕΕΠ). Ο Υπουργός
συμφώνησε με τη σύσταση σχετικής ομάδας εργασίας, υποστήριξε όμως ότι ουδέποτε ο ΣΥΡΙΖΑ μίλησε για
αποστρατιωτικοποίηση του Υπουργείου Ναυτιλίας αλλά έχει μιλήσει για
ενίσχυση του πολιτικού προσωπικού. Δήλωση, η οποία μας προβληματίζει ιδιαιτέρως
καθώς έρχεται σε σύγκρουση με αυτά που
θυμόμαστε από την αντιπολίτευση που άσκησε ο ΣΥΡΙΖΑ στις προηγούμενες
κυβερνήσεις και σίγουρα σε σύγκρουση με αυτά που διεκδικούμε ως σύλλογος.
14)
Κατά την ανωτέρω συνάντηση με τον
Υπουργό κ. Θ. Δρίτσα ζητήθηκε η ολοκλήρωση
της αντικατάστασης των προσώπων που υπηρετούν σε πολιτικά πόστα του Υπουργείου και συγκεκριμένα, αντικατάσταση του Γενικού Γραμματέα Λιμένων
και Λιμενικής Πολιτικής, καθώς είχαν ήδη παρέλθει τέσσερις μήνες από την
αλλαγή της κυβέρνησης και δεν είναι πλέον αντιληπτό γιατί πρόσωπα που έχουν
ταυτιστεί με άλλες πολιτικές όπως η πώληση του Ο.Λ.Π., της Πλοηγικής Υπηρεσίας,
η διάλυση της Γενικής Γραμματείας Λιμένων εξακολουθούν να κατέχουν πολιτικά
πόστα με τη νέα κυβέρνηση.
15)
Επίσης στην ίδια συνάντηση ζητήθηκε
-
η
άμεση ανακατανομή του πολιτικού προσωπικού όλων των βαθμίδων και ιεραρχικών
κλιμακίων με γνώμονα τόσο τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα του προσωπικού, όσο
και τις πραγματικές υπηρεσιακές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η τελευταία κατανομή
προσωπικού με το νέο οργανισμό έγινε
βάσει προσωπικών και ιδιοτελών στοιχείων των εμπλεκομένων ιεραρχικών κλιμακίων,
ενώ η καθυστέρηση θεσμικής ανακατανομής
του προσωπικού θα οδηγήσει σε σενάρια προηγούμενων κυβερνήσεων που
μετακινούνταν μόνο όσοι είχαν «γνωστό».
-
η κάλυψη των κενών θέσεων Προϊσταμένων, και ανακατανομή των ήδη υπηρετούντων
προϊσταμένων, με γνώμονα την αποτελεσματικότητά τους. Επισημάνθηκε ότι από τους τρεις πρώην διευθυντές, οι
οποίοι μετετράπησαν σε μια νύχτα σε εισηγητές, μόνο μια περίπτωση
αποκαταστάθηκε και μάλιστα εν μέρει, ενώ για
τους άλλους δύο συναδέλφους δεν υπάρχει καμία μέριμνα. Επισημαίνεται ότι ο
ένας εκ των συναδέλφων υπηρετεί σε οργανική μονάδα που δεν υπάρχει προϊστάμενος
και θα έπρεπε εκ του νόμου να ασκεί χρέη προϊσταμένου, ως ο αρχαιότερος
υπάλληλος.
-
η άμεση αποκατάσταση των λειτουργιών
του κτιρίου, όπως
αρμόζει σε ένα παραγωγικό οικονομικό υπουργείο ανοιχτό στην κοινωνία, το οποίο
όμως σήμερα έχει μετατραπεί σε στρατόπεδο (άνοιγμα
θυρών σε όλο το κτίριο, συμπεριλαμβανομένου και του 5ου ορόφου,
όπου στεγάζεται η πολιτική ηγεσία και απομάκρυνση
των οπλοφόρων από την κεντρική πύλη). Επίσης στα πλαίσια του εκδημοκρατισμού
του κτιρίου ζητήσαμε τη δημιουργία
αίθουσας συνελεύσεων-εκδηλώσεων εντός του κτιρίου.
-
η αποκατάσταση αδικιών και
καθυστερήσεων που έχουν γίνει σε βάρος συναδέλφων μας, είτε υπηρετούντων, είτε συνταξιούχων
και εν τέλει την πρόσληψη του κ.
Αιμίλιου Απότσου, βάσει των ειδικών διατάξεων λόγω του εργατικού
δυστυχήματος που οδήγησε στο θάνατο του πατέρα του. Όσον αφορά το τελευταίο
μεταγενέστερα της εν λόγω συνάντησης ενημερωθήκαμε ότι η ΕΔΕ ολοκληρώθηκε και
εκκινεί η διαδικασία πρόσληψης, η οποία εικάζεται να ολοκληρωθεί σε ένα περίπου
μήνα.
Το
Διοικητικό Συμβούλιο του ΠΣΥΥΕΝ