18.9.15

Έργα και Ημέρες της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στο Υπουργείο Ναυτιλίας

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ «ΠΣΥΥΕΝ»
Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε1-Ε2,
18510 ΠΕΙΡΑΙΑΣ
τηλ.: 210-4064412
fax: 210-4223492



Πειραιάς,    17.09.2015
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Έργα και Ημέρες της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στο Υπουργείο Ναυτιλίας
 Ιανουάριος 2015-Αύγουστος 2015
Στους επτά μήνες διακυβέρνησης από τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ θυμόμαστε ότι ζήσαμε:
1)   Την επαναπρόσληψη των 12 διαθεσίμων συναδέλφων μας σύμφωνα με το ν. 4325/2015 του Υπουργείου Εσωτερικών, η οποία παρά τις όποιες γραφειοκρατικές κωλυσιεργίες ευτυχώς επετεύχθη την τελευταία μέρα πριν το δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου 2015. Οι επαναπροσληφθέντες συνάδελφοί μας επέστρεψαν κατά κύριο λόγο στις υπηρεσίες από τις οποίες είχαν μετακινηθεί, δυστυχώς όμως τους ανατέθηκαν καθήκοντα τα οποία δεν συνάδουν με την ειδικότητα τους. Η ανάθεση άλλων καθηκόντων πέραν των προβλεπομένων από την ειδικότητα του υπαλλήλου σύμφωνα με τον κώδικα δημοσίων πολιτικών υπαλλήλων επιτρέπεται μόνο σε περιπτώσεις επιτακτικής υπηρεσιακής ανάγκης που δεν μπορεί να καλυφθεί με άλλον και με αιτιολογημένη απόφαση του αρμόδιου οργάνου και μόνο για δύο μήνες. Αν και ειδική αιτιολογία για τις εν λόγω αναθέσεις καθηκόντων δεν υπήρξε, οι συνάδελφοί μας θέτοντας ως προτεραιότητα την εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών τους, άσκησαν ευσυνείδητα τα εν λόγω καθήκοντα. Σε κάθε περίπτωση το χρονικό διάστημα των δύο μηνών έχει ήδη παρέλθει και οι συνάδελφοί μας σύμφωνα με το δημοσιουπαλληλικό κώδικα (ν.3528/2007) θα πρέπει εφεξής να ασκούν καθήκοντα της ειδικότητάς τους.
2)   Τις αλλαγές στο πειθαρχικό σύστημα των δημοσίων υπαλλήλων, σύμφωνα με το ν. 4325/2015 του Υπουργείου Εσωτερικών,  με το οποίο καταργήθηκε η δυνατότητα θέσης του υπαλλήλου σε αυτοδίκαιη αργία, η οποία καταπατούσε το συνταγματικά κατοχυρωμένο τεκμήριο αθωότητας και θεσπίστηκε εκ νέου η συμμετοχή αιρετών εκπροσώπων στα πειθαρχικά συμβούλια. Στο υπουργείο Ναυτιλίας όμως όπως είναι γνωστό δεν λειτουργεί πειθαρχικό συμβούλιο καθώς κατά την ανασυγκρότηση του τον Ιούλιο του 2015 δεν λήφθηκε υπόψιν η σύσταση των νέων υπηρεσιακών συμβουλίων και όχι απλά δεν συμμετέχουν αιρετοί εκπρόσωποι αλλά δεν μπορεί να συνεδριάσει καν το συλλογικό όργανο, αφήνοντας σε εκκρεμότητα σειρά υποθέσεων.
3)   Τη διατήρηση του συστήματος της δήθεν αξιολόγησης της προηγούμενης κυβέρνησης, που προάγει την αντισυναδελφικότητα και τον ανταγωνισμό ανάμεσά μας, βάσει της γνωστής αρχής «διαίρει και βασίλευε», που απώτερο στόχο είχε και εξακολουθεί να έχει τη δημιουργία νέας δεξαμενής διαθεσιμοτήτων. Υπενθυμίζεται η αποφασιστική και μαζική συμμετοχή προϊσταμένων και εισηγητών στην απεργία-αποχή της ΑΔΕΔΥ και της ΠΟΥΕΝ (ποσοστό συμμετοχής  90%), όταν εισήχθη το μέτρο από την προηγούμενη κυβέρνηση. Η αναλγησία-απραξία της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αφήνει πίσω της συναδέλφους μας με υπηρεσιακούς φακέλους που περιλαμβάνουν την υποχρεωτική άδικη αξιολόγηση κάτω του 6 και το μέτωπο της «δήθεν αξιολόγησης» ανοιχτό και για το 2015 για το σύνολο της δημοσιοϋπαλληλίας.
4)   Τη διατήρηση του απαράδεκτου και αναξιοκρατικού συστήματος τοποθετήσεων προϊσταμένων οργανικών μονάδων, που θέσπισε η προηγούμενη κυβέρνηση, όπου ο εκάστοτε Υπουργός μπορεί να τοποθετεί προϊσταμένους σύμφωνα με τα προσωπικά του γούστα, καθώς προφανώς το εν λόγω σύστημα εξυπηρετεί όλες τις κυβερνήσεις και τις δεξιές και τις «αριστερές». Τη μερική αποκατάσταση συναδέλφων που εξέπεσαν από το βαθμό του διευθυντή στο βαθμό του εισηγητή, όπου από τους τρεις πρώην διευθυντές, μόνο η μια αδικία θεραπεύθηκε και στην περίπτωση αυτή μερικώς, καθώς κατέλαβε απλά θέση τμηματάρχου.
5)   Την αγαστή συνεργασία της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με όλο το «ανθρωπο»-σύστημα της προηγούμενης κυβέρνησης και όχι μόνο σε επίπεδο δημοσίων υπαλλήλων, αλλά ακόμη περισσότερο σε επίπεδο πολιτικών προϊσταμένων, που διατηρήθηκαν στη θέση τους, με εξέχων παράδειγμα την περίπτωση του Γενικού Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, θέμα το οποίο επανειλημμένως έχουμε αναδείξει ως σύλλογος, τόσο με ανακοινώσεις μας, όσο και σε συναντήσεις με τον αρμόδιο αναπληρωτή Υπουργό κ. Θ. Δρίτσα, αλλά αποτέλεσμα δεν είδαμε.
6)   Τη διατήρηση του Οργανισμού του ΥΝΑ, ο οποίος θεσπίσθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση μέσα από άκρως αδιαφανείς διαδικασίες βάσει συγκεκριμένων ατομικών και συντεχνιακών συμφερόντων και ουσιαστικά στρατιωτικοποίησε το ΥΝΑ εντάσσοντας αμιγώς παραγωγικές-οικονομικές αρμοδιότητες (ναυτική εκπαίδευση, ναυτική εργασία, ναυτιλιακή πολιτική, θαλάσσιες συγκοινωνίες, επιθεώρηση εμπορικών πλοίων),  εντός του αρχηγείου του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ παραβιάζοντας απροκάλυπτα το ν.4150/2013 και το ν.4275/2014. Τη διατήρηση ενός Οργανισμού που μεθοδευμένα απαξίωσε συγκεκριμένες υπηρεσίες, με απώτερο σκοπό τη  διάλυση και εκχώρησή τους σε ιδιωτικά συμφέροντα (λιμάνια, ναυτική εκπαίδευση, πλοήγηση). Την πλήρη απραξία του αρμόδιου αναπληρωτή Υπουργού Ναυτιλίας κ. Θ. Δρίτσα, καθώς απεδέχθη μεν το αίτημα μας  για άμεση σύσταση ομάδας εργασίας για την τροποποίηση του Οργανισμού (ΠΔ103/2015), αλλά τελικά δεν έκανε τίποτε άλλο πέραν του να αναδιπλώσει τις προεκλογικές του θέσεις και να μας γνωρίσει ότι  ουδέποτε ο ΣΥΡΙΖΑ μίλησε για αποστρατιωτικοποίηση του Υπουργείου Ναυτιλίας αλλά μόνο για ενίσχυση του πολιτικού προσωπικού, την οποία βέβαια ποτέ δεν είδαμε.
7)   Τον τραγελαφικό προγραμματισμό προσλήψεων του έτους 2015 για το Υπουργείο Ναυτιλίας, όπου το αρχικό αίτημα του Υπουργού για τον προγραμματισμό προσλήψεων έτους 2015 ανέφερε αναληθή στοιχεία για το σύνολο των κενών οργανικών θέσεων του φορέα μας, ενώ αντίστοιχα, στα πλαίσια της κινητικότητας, το αρχικό αίτημα του Υπουργού το οποίο θα έπρεπε να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των υπηρεσιών, ανέφερε μόλις 32 θέσεις όταν οι κενές οργανικές θέσεις είναι περίπου 60. Ήταν δε χαρακτηριστική η κωλυσιεργία που παρουσιάστηκε όταν το ΔΣ του Συλλόγου ζήτησε από την πολιτική ηγεσία να λάβει γνώση των σχετικών εγγράφων, καθώς αρχικά δεν δίδονταν οι πίνακες που απεστάλησαν στο ΥΠΕΣΔΑ, στη συνέχεια δόθηκαν ειδικά διαμορφωμένοι πίνακες μόνο για χρήση προς το σύλλογο, πραγματοποιήθηκαν δύο συναντήσεις με το γραφείο του Υπουργού και του Γενικού Γραμματέα και τέλος απευθύνθηκε ανοιχτή επιστολή προς τον Υπουργό ώστε να καταφέρουμε ως ΔΣ να πάρουμε τους πίνακες που απεστάλησαν στο ΥΠΕΣΔΑ. Τελικά ο σύλλογος υποχρεώθηκε να προχωρήσει σε καταγραφή των πραγματικών κενών οργανικών θέσεων του φορέα μας και μετά από την παρέμβαση του ΔΣ απεστάλη συμπληρωματικό αίτημα του Υπουργού. Εννοείται βέβαια ότι μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία νέα πρόσληψη και μάλλον δεν θα γίνει ως το τέλος του χρόνου.
8)   Τη διατήρηση της άκρως ανορθολογικής κατανομής του πολιτικού προσωπικού, που αποφάσισε η προηγούμενη κυβέρνηση και ποτέ δεν αποφάσισε να αλλάξει ο αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας κ. Θ.Δρίτσας, παρότι του είχε ζητηθεί επανειλημμένως η άμεση ανακατανομή του πολιτικού προσωπικού όλων των βαθμίδων και ιεραρχικών κλιμακίων με γνώμονα τόσο τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα του προσωπικού, όσο και τις πραγματικές υπηρεσιακές ανάγκες. Υπενθυμίζεται ότι η τελευταία κατανομή προσωπικού που εφαρμόσθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση έγινε βάσει προσωπικών και ιδιοτελών στοιχείων των εμπλεκομένων ιεραρχικών κλιμακίων αλλά και βάσει συγκεκριμένων σκοπιμοτήτων ώστε επιλεκτικά κάποιες υπηρεσίες να οδηγηθούν σε διοικητικό μαρασμό.
9)    Την τροπολογία του άρθρου 51 του ν.4331/2015 με την οποία καταργήθηκαν οι ειδικές διατάξεις του ν.4281/2014, σύμφωνα με τις οποίες γινόταν σαφής διάκριση των υπαλλήλων του πρώην Υπουργείου Ναυτιλίας από τους συναδέλφους μας δημοσίους υπαλλήλους όλου του υπόλοιπου δημόσιου τομέα και κυρίως από τους συναδέλφους μας στο υπόλοιπο ΥΠΟΥΝΤ, καθώς όλο ανεξαιρέτως το πολιτικό προσωπικό του ΥΝΑ, ήταν υποχρεωμένο συλλήβδην να υποβάλλει Δήλωση Περιουσιακής Κατάστασης, δηλαδή ακόμη και υπάλληλοι που δεν εμπλέκονται σε προμήθειες ή άλλες οικονομικές διαδικασίες (π.χ. καθαρίστριες, κλητήρες, οδηγοί κ.α.). Με την εν λόγω τροπολογία αποκαταστάθηκε μια εξόφθαλμη αδικία εις βάρος του πολιτικού προσωπικού του Υπουργείου μας, ενώ επισημαίνεται ότι οι πολιτικοί υπάλληλοι του στρατού ουδέποτε υπάχθηκαν σε ειδικές διατάξεις. Βέβαια η εν λόγω τροπολογία ήταν εξαιρετικά βραχύβια, αφού λίγο αργότερα, με τις διατάξεις του ν.4336/15 (Α΄94) καταργήθηκε (μόλις πέντε νόμους μετά), καθώς σύμφωνα με την τρόικα-θεσμούς ήταν μονομερής ενέργεια της ελληνικής κυβέρνησης και δεν βρέθηκε κανένας να εξηγήσει στην τρόικα-θεσμούς ότι η εν λόγω παράλογη υποχρέωση όταν εφαρμόζεται από καθαρίστριες, κλητήρες και οδηγούς αυξάνει απλά τη γραφειοκρατία και δεν έχει καμία προστιθέμενη αξία.
10)    Την απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας για τη σύσταση νέων ξεχωριστών υπηρεσιακών συμβουλίων για το Υπουργείο Ναυτιλίας και για τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου. Υπενθυμίζεται ότι ενώ ήταν πάγιο αίτημα όλων των εμπλεκομένων πρωτοβάθμιων συλλόγων, ότι ενώ προεκλογικά ο κ. Θ. Δρίτσας είχε ασκήσει σχετικό κοινοβουλευτικό έλεγχο και ότι ενώ ως Υπουργός μας είχε δηλώσει ξεκάθαρα την πρόθεση του να ανακαλέσει την παράνομη υπουργική απόφαση, η απόφαση του Υπουργού  εκδόθηκε μόλις τον Ιούνιο του 2015, επτά μήνες μετά την παράνομη διακοπή των εκλογών για αιρετούς εκπροσώπους από τον Μ. Βαρβιτσιώτη και ύστερα από εξαιρετική πίεση που ασκήθηκε από το σύλλογό μας. Το τελικό αποτέλεσμα είναι σήμερα να μην έχουν γίνει ακόμη οι εκλογές για την ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια, καθώς αυτές είχαν ορισθεί αρχικά για τις 19/9, στη συνέχεια αναβλήθηκαν για τις 26/9 και τελικά η υπηρεσιακή κυβέρνηση τις ανέβαλε εκ νέου για τις 3/10/2015. Και όλα αυτά ενώ στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου έκαναν ήδη εκλογές στις 5/9/2015. Το πλέον ενδεικτικό της απαξίωσης του υπηρεσιακού συμβουλίου στο Υπουργείου Ναυτιλίας, του κορυφαίου συλλογικού διοικητικού οργάνου, είναι το γεγονός ότι για να διεξαχθούν εντέλει οι εκλογές στις 3/10/2015, οι οποίες υπενθυμίζεται ότι αποτελούν διοικητική διαδικασία του ελληνικού κράτους, θα πληρωθούν τα έξοδα με δωρεά του συλλόγου μας, καθώς κανείς σε ολόκληρο υπουργείο δεν μερίμνησε για τη δέσμευση των αντίστοιχων ποσών στον κρατικό προϋπολογισμό και όπως ενημερωθήκαμε αν δεν πλήρωνε ο σύλλογος οι εκλογές δεν θα γίνονταν καθόλου.  Πλέον το συγκεκριμένο θέμα αγγίζει τα όρια της γελοιότητας, καθώς από την παράνομη διακοπή των εκλογών μας πέρυσι στις 29/11/2014 έχουν μεσολαβήσει δυο εθνικές εκλογές και ένα εθνικό δημοψήφισμα, που έχουν οργανωθεί από το ΥΠΕΣΔΑ και εμείς στο ναυτιλίας ακόμη ελπίζουμε να γίνουν εκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια στις 3/10/15. Το τραγικό όμως είναι ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι υπεύθυνοι δεν έχουν αντιληφθεί ότι από τη λειτουργία των υπηρεσιακών συμβουλίων κρίνονται όχι απλά οι σταδιοδρομίες αλλά οι ζωές των συναδέλφων μας που έχουν εκκρεμή θέματα στα εν λόγω όργανα.
Η ιστορία λοιπόν επαναλαμβάνεται για άλλη μια φορά και πριν τις εκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια θα πάμε στις κάλπες για τις εθνικές εκλογές, όπου και πάλι θα αποφασίσουμε για το μέλλον μας. Αλλά αυτή τη φορά έχοντας πάθει και κατά συνέπεια έχοντας μάθει, δεν θα ξεχάσουμε όλα τα παραπάνω αλλά κυρίως ότι η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ μετέτρεψε το ΟΧΙ του ελληνικού λαού σε ΝΑΙ, έφερε το τρίτο και χειρότερο μνημόνιο στη χώρα, τις συνέπειες του οποίου δεν έχουμε δει ακόμη και οι οποίες αναμένονται σκληρότατες (ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό, φορολογική επιδρομή, ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας, νέο μισθολόγιο στο δημόσιο κ.α.), αλλά πρωτίστως δεν θα ξεχάσουμε ότι όταν διαδηλώσαμε κατά του τρίτου μνημονίου τα «καταργημένα ΜΑΤ» μας πέταγαν τα δακρυγόνα για πρώτη φορά από τα αριστερά, οι μοτοσυκλετιστές της αστυνομίας εμβόλιζαν το πλήθος για πρώτη φορά από τα αριστερά και οι προβοκατόρικες συλλήψεις και η άσκηση βίας κατά των διαδηλωτών γίνονταν και πάλι για πρώτη φορά από τα αριστερά.
Στις εκλογές αυτές αποφασίζουμε για αξιοπρέπεια, δημοκρατία, κοινωνική δικαιοσύνη και ελευθερία, έννοιες που η απερχόμενη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ουσιαστικά υπονόμευσε και τελικώς καταπάτησε αδιαφορώντας για τη βούληση του ελληνικού λαού, αλλά κυρίως στοχεύοντας στην καταστολή οποιασδήποτε ελπίδας για ένα καλύτερο αύριο.

Στις εκλογές αυτές μαυρίζουμε
παλιούς και νέους «μνημονιακούς» εντολοδόχους.
Δίνουμε τέλος στις αυταπάτες
Παίρνουμε τις τύχες μας στα χέρια μας.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Η Πρόεδρος
Ζωή Πεντότη
Ο Γενικός Γραμματέας
Γιάννης Κολαξής